3.6.15

ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΕΜΟ!



Όσοι με ξέρετε ή όσοι με ακολουθείτε από παλιά στο τουήτερ γνωρίζετε και την ιστορία μου με την εφορία από την εποχή Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων ήταν ο αγαπημένος Harry Theoharis, όταν για μία μικρή οφειλή, την οποία είχα παντελώς ξεχάσει, δέσμευσαν τους τραπεζικούς μου λογαριασμούς. Πήγα στην εφορία, τακτοποίησα την οφειλή μου, αλλά ο εξαιρετικός υπάλληλος του δικαστικού τμήματος της εφορίας μου τότε, για κάποιον λόγο που μόνο ο ίδιος γνωρίζει, δεν έστειλε ποτέ στις τράπεζες τη βεβαίωση της άρσης της δέσμευσης.

Η αλήθεια είναι ότι εφόσον δεν εργαζόμουν και δεν χρησιμοποιούσα κάποιον τραπεζικό λογαριασμό δεν το κυνήγησα. Πλέον όμως που έκανα το λάθος να ανοίξω τη δική μου επιχείρηση και μου χρειάζεται η τράπεζα είπα να αναλάβω δράση. Για κακή μου τύχη, το δικαστικό τμήμα της περιοχής μου έχει μεταφερθεί αλλού. Ξεκινάω, λοιπόν, και πάω. 

Μια πολύ ευγενική και συνεργάσιμη κυρία μου εξήγησε πως με 82,57 ευρώ καθάρισα. Επιτέλους, το πολυπόθητο χαρτί θα περνούσε στα χέρια μου. Το μόνο πρόβλημα ήταν ότι θα έπρεπε να πάω να το πληρώσω στην εφορία της περιοχής μου 'γιατί αλλιώς δεν θα φανεί' όπως χαρακτηριστικά μου είπε. Δεν βαριέσαι, σκέφτηκα. Αρκεί που θα ξεμπερδέψω.

Πάω στην εφορία της περιοχής μου και φτάνω ακριβώς στις 13:35. Η εφορία είναι ανοιχτή για το κοινό ως τις 14:00. Ανεβαίνω στον όροφο και βλέπω ουρά. Ο τελευταίος; ρώτησα. Έτσι ήταν μέχρι τον προηγούμενο μήνα. Ρωτούσες ποιός ήταν ο τελευταίος και στηνόσουν από πίσω του. 

- Α, θα πάρετε νουμεράκι από τον κύριο, μου είπαν οι υπόλοιποι. Σήμερα έκλεισαν, ελάτε πάλι αύριο.
- Παρντόν; ρώτησα. Μα έχει ακόμη μισή ώρα.
- Πηγαίνετε στον κύριο να σας πεί, μου είπαν και μου έδειξαν ένα νεαρό πίσω από το γκισέ.

Ωραία, σκέφτηκα, νέος είναι, θα συνεννοηθούμε.

- Τί θέλετε; με ρώτησε με έντονο και αυστηρό ύφος.
- Νουμεράκι εδώ θα πάρω για μία πληρωμή;
- Νουμεράκι ως τις 09:00. 
- Μα λέει ανοιχτά για το κοινό ως τις 14:00
- Αύριο ως τις 09:00. Τα νούμερα τέλειωσαν, απάντησε με περισσή αγένεια.
- Τί σημαίνει τέλειωσαν; Τότε γιατί λέτε 'ανοιχτά ως τις 14:00 κι όχι ως τις 09:00;
- Κυρία μου, τί θέλετε; 
- Να πληρώσω.
- Γι' αυτό δεν θέλετε νουμεράκι.

Επιτέλους υπάρχει θεός! Δίνω το χαρτί που μου έδωσαν από την άλλη εφορία με το ποσό, πατάει δυο πλήκτρα και μου λέει:

- Δεν γίνεται να πληρώσετε.
- Τί εννοείτε 'δεν γίνεται να πληρώσω;'
- Έχετε κόψει χαρτί.
- Τί χαρτί;
- Σας έχουν κόψει χαρτί. Δεν μπορείτε να πληρώσετε.
- Τίποτα δεν μου έχουν κόψει.
- Κυρία μου, μαζί σας θα ασχολούμαστε τώρα; Δεν γίνεται λέμε. Σας έκοψαν χαρτί στην άλλη εφορία.

Γίνομαι κατακόκκινη, αρχίζω να βγάζω καπνούς από τα αυτιά, βγάζω την άρση της δέσμευσης του '12 και του λέω:

- Αυτό το βλέπετε; Την ημερομηνία τη βλέπετε; 2012! Ξέρετε τί έχουμε τώρα; 2015! Αν οι συνάδελφοί σας θέλουν 3 χρόνια να τη στείλουν, δεν με απασχολεί. Το πρόβλημα το έχει η υπηρεσία, όχι εγώ. Πείτε μου τί πρέπει να κάνω.
- Τί με νοιάζει, κυρία μου, τί θα κάνετε; Δεν μπορείτε να πληρώσετε. 

Και σε αυτό το ύφος άρχισε να γκαρίζει μεσημεριάτικα λες και μας κάνει χάρη που βρίσκεται εκεί και πληρώνεται ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΛΕΦΤΑ.

Έφυγα, πήγα στην προϊσταμένη, εξήγησα ότι δεν είμαι κάποια γριά που κατέβηκε από τη σπηλιά εχθές και ότι ξέρω πολύ καλά τί λέω, πράγμα το οποίο της επιβεβαίωσαν και από την άλλη εφορία τηλεφωνικά.

- Έχετε πέσει στην περίπτωση, μου είπε, αλλά δεν γίνεται τίποτα. 
- Τί εννοείτε 'τίποτα'; ρώτησα. Θα μείνω δεσμευμένη στους αιώνες τους άπαντες;
- Δυστυχώς δεν υπάρχουν οδηγίες για τέτοιες περιπτώσεις, δεν έχει ολοκληρωθεί η διάταξη.

Το ίδιο μου επιβεβαίωσε και ο προϊστάμενος της προϊσταμένης, ο οποίος μου συνέστησε απλώς να καταθέσω τα 82,57 και να ελπίζω η προϊσταμένη της άλλης εφορίας να είναι καλή και να μου δώσει επιτέλους εκ νέου την άρση της δέσμευσης.

Αυτό είναι το κράτος. Ένας κακός υπάλληλος, που έχει την εντύπωση ότι είναι ο Λουδοβίκος κι ότι οι φόροι μας του ανήκουν κι ότι μ' αυτούς θα χτίσει τις δικές του Βερσαλλίες, μία απίστευτη γραφειοκρατία κι υπηρεσίες που δεν επικοινωνούν η μία με την άλλη, ένας δημόσιος τομέας που ο καθένας λέει το μακρύ του και το κοντό του.

Ένα κράτος που έχει κηρύξει τον πόλεμο στους ίδιους του τους πολίτες.
Αυτό το κράτος προσπαθούμε να σώσουμε;






1 σχόλιο :